Dagens projekt





Idag har jag och min syster Beatrice utfört ett riktigt dagsverke! I min familj fungerar det som så här att min käre man påbörjar ett projekt med slutfinishen blir aldrig av. För tråkigt måntro, men största problemet är att Oscar tids nog inte ser bristerna. Den halvtaskigt målade dörren, till dörrfodret som helt saknar färg till väggarna som borde ha ytterligare ett täcklager. Gammalt slitet ordspråk men om man vill ha något gjort måste man göra det själv. Åkte till färgaffären köpte penslar, roller och maskeringstejp. Lura över syrran och projektet tog vid.
Vi målade väggar, dörrar, fönsterbänk, fönsterfoder och garderob.
Detta har vi lärt oss;
1. Om man låter maskeringstejpen sitta kvar länge fasnar tejpen i tapeten.
Resultatet blev hur som helt klart godkänt och imorgon ska jag sätta dit garderobshandtag, som har samma härligt röda färg som blommönstret på tapeten.

Kommentarer
Postat av: BR

Tänkte att jag skulle gå ut på din blogg för att bli på lite bättre humör. Jag är ju aldrig på dåligt humör,men när jag kom hem från Stockholm var det översvämning i verandan, från smältvatten som rinner baklänges via dörrarna på översta våningen på grund av isen på taket. Jag är såååå trött på denna vinter....men jag blev gladare av din blogg!!

2010-02-02 @ 21:56:05
Postat av: Anonym

Tänkte att jag skulle gå ut på din blogg för att bli på lite bättre humör. Jag är ju aldrig på dåligt humör,men när jag kom hem från Stockholm var det översvämning i verandan, från smältvatten som rinner baklänges via dörrarna på översta våningen på grund av isen på taket. Jag är såååå trött på denna vinter....men jag blev gladare av din blogg!!

2010-02-02 @ 22:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0